Meditacijos nauda

Mediatcijos nauda

Kad ir kokiu būdu, ar stiliumi praktikuotumėte meditaciją – labai greitai galėsite mėgautis jos neišmatuojama nauda. Tačiau naudos dydis yra proporcingas praktikos reguliarumui ir skiriamam laikui. Jei kas dieną tam skirsite nors 10 – 20 minučių, labai greitai pajausite gyvenimą keičiančias patirtis, tokias kaip:

sustiprėjusį ramybės ir taikos jausmą;

smarkiai sumažėjusią streso įtaką;

padidėjusį minčių aiškumą;

padidėjusį pasitikėjimą ir savivertę;

geresnį miegą ir daugiau fizinės energijos;

padidėjusią motyvaciją;

žymų indėlį į ligų ir negalavimų gydymą;

susireguliavusį kraujo spaudimą ir virškinimą;

pagerėjusį seksualinį gyvenimą, odos būklę (įskaitant raukšles), regėjimą;

pagalbą reguliuojantt kūno masę,

bendrai padidėjusį fizinės, psichinės ir emocinės gerovės jausmą;

IŠ ESMĖS PAGERĖJUSIĄ SVEIKATĄ. 

Per paskutinius du dešimtmečius klinikiniai tyrimai daug kartų įrodė, kad meditacija, tai ne tik dvasinė praktika, bet reguliariai praktikuojant, tai yra galingas gydymo įrankis, kuris gali pakeisti bet kokį žmogaus gyvenimo aspektą. Kai tik rasite sau tinkantį meditacijos stilių ir reguliariai praktikuosite, jus nustebins pozityvūs pokyčiai ir ko gero įsimylėsite šią patirtį.

Streso reakcija

Streso valdymas kursai
Streso valdymas

Stresas moderniame pasaulyje yra pagrindinė prastos sveikatos, ligų ir ankstyvų mirčių priežastis. Jis taip pat atsakingas už santykių griūtis, nelaimingus atsitikimus, priklausomybes, smurtą artimoje aplinkoje, savižudybes, bei depresijas.

Be to, labai svarbu suprasti, kad žmogaus organizmas neskiria, ar mes grėsmę tik suvokiame, ar ta grėsmė yra reali – kitaip šnekant, ar į mus kėsinasi alkanas vilkas, ar jaučiamės nemylimi, ar negalime apmokėti sąskaitų, ar dirbame nekenčiamą darbą – organizmas reaguoja taip pat.

Na pavyzdžiui, tikrai visiems žinoma tokia, ar panaši situacija, kai objektyviai visiškai saugiai, vakare, savo šiltoje lovoje planuojate ką nors malonaus – kad ir savo sekančią kelionę. Staiga į galvą šauna mintis, kad laiku neparuošėte ataskaitos darbe. Protas iš karto kuria istoriją, kaip dėl to negausite premijos, o gal iš viso prarasite darbą ir negalėsite apmokėti šios kelionės, o dar paskola, o vaikų išlaidos, o tėvai! Objektyviai esate visiškai saugus, bet organizmas įjungia streso reakciją: padidėja kraujo spaudimas, padažnėja pulsas ir kvėpavimas, padidėja deguonies suvartojimas, įsitempia raumenys, sustoja lytinė ir virškinimo funkcijos, NUSLOPINAMAS IMUNITETAS, NUSLOPINAMAS INTELEKTAS, kraujas subėga į galūnes ir esate pasiruošęs muštis, arba bėgti. Kai pavojus realus, šis organizmo pasiruošimas naudingas ir būtinas, bet kai saugiai gulite šiltoje lovoje… 

Yra įrodyta, kad meditacija – tai stresą efektyviai mažinantis metodas, stipriai prisidedantis prie optimalios sveikatos būklės palaikymo, bei pasitenkinimo gyvenimu kūrimo.

Jaunystės šaltinis

Paskutiniais dėšimtmečiais, atliekant vis daugiau tyrimų, daugėja ir kitų reguliarios meditacijos praktikos naudos įrodymų.

Žinome, kad meditacija stipriai sumažina streso ir nerimo lygį, sumažina kraujo spaudimą, išvysto geriau funkcionuojančią imuninę sistemą, sureguliuoja virškinimą, jaučiamės lengviau ir esame laimingesni. Ir tai tik keletas kliniškai įrodytų naudų. Daugumas tyrimų šias naudas užfksavo jau po aštuonių savaičių reguliarios praktikos.

Nors neabejotinai, išvardintos meditacijos naũdos yra daugiau, nei pakankama priežastis užsiimti šia praktika, tačiau realiai meditacijos pozityvus poveikis siekia dar giliau ir potencialiai prideda ne vienerius metus prie gyvenimo trukmės, bei pagerina kognityvinę gerovę garbiame amžiuje.

Meditacija įvairiais būdais įtakoja fizinio kūno ilgaamžiškumą, pradedant ląstelių lygmeniu:

Mūsų ląstėlės turi DNR sekas. Telomerai yra “apsauginės proteino kepurės” DNR grandinės, leidžiančios ląstelėms nenutrūkstamai daugintis, galuose. Kuo ilgesni telomerai, tuo daugiau kartų ląstelės gali dalintis ir atsinaujinti. Tačiau kiekvieną kartą, kai ląstelės pasidaugina, jų telomerų ilgis, o kaip pasekmė ir jų gyvenimo trukmė, tampa trumpesni. Tokiu būdu, ląstelės natūraliai sensta.

2013 metais Harvardo medicinos mokyklos psichaitrijos profesorė Elizabeth Hoge, vadovavo tyrimui, palyginusiam pažengusių medituotojų telomerų ilgį su nemedituojančių žmonių telomerų ilgiu. Šio tyrimo rezultatai parodė, kad kuo daugiau metų meditavimo patirties žmogus turėjo, tuo ilgesni buvo jo ląstelių telomerai. Ypač didelis skirtumas išryškėjo tarp medituojančių ir nemedituojančių moterų.

Meditacijos nauda sveikatai
Meditacijos nauda

Kitas būdas, kaip meditacija gali sulėtinti senėjimo procesą – tai per pozityvią įtaką smegenims. Įprastai, pilkoji smegenų masė, sudaryta iš smegenų ląstelių ir dendritų, kurie  skleidžia ir priima signalus, padedančius mums galvoti, pradeda trauktis, sulaukus vos 30 – ties metų. Tai vyksta skirtingu greičiu, priklausomai nuo individualių žmogaus savybių.

Tuo pačiu metu, mes pradedame prarasti ir baltąją smegenų masę, kuri sudaryta iš aksonų, mūsų smegenyse perduodančių elektros signalus tarp dendritų.

Taigi, jau yra pakankamai tyrimų, įrodančių, kad reguliariai medituodami, mes galime keisti savo smegenų struktūrą ir tokiu būdu potencialiai sulėtinti struktūrinę degeneraciją.

Ar nenuostabiu laikmečiu mes gyvename, žinodami šiuos dalykus ir galėdami pasinaudoti neišsemiama meditacijos nauda?