Meditacijos terapija

Meditacija

Nesvarbu kas tai – ar tai būtų tiesiog diskomfortą keliantis foninis nerimas,  ar depresija ir išsekimas, ar panikos atakos, ar chroniškas skausmas ir nemiga, ar negyjantis sielvartas, ar priklausomybė, ar tiesiog per daug chaoso galvoje ir norite ramybės – meditacija gali pakeisti jūsų gyvenimą.

Meditacijos terapija ir holistinė terapija

Nežiūrint į gydymo intensyvumą ir modernumą, ar aukštų technologijų naudojimą atliekant chirurginę operaciją – iki galo pasveikti nepavyks, jei organizmas yra permanentinėje  ”kovok-arba-bėk” (streso) reakcijoje.

Meditacija

Tik tada, kai išmokstame susitvarkyti su šia streso reakcija ir sugrąžinti savo kūną į natūralią homeostazės (atsipalaidavimo) būseną – organizmo hormonai ir neurochemikalai optimaliai susibalansuoja, o ląstelės pradeda gyti, bei regeneruotis.

Daugelis žmonių, didžiąją gyvenimo dalį praleidžia didesnio, ar mažesnio intensyvumo “kovok-arba-bėk” būsenoje. Nors stresas dažnai suvokiamas, kaip normali modernaus gyvenimo dalis, iš tiesų tai yra vidinis, tylusis žudikas, sukeliantis tiek psichines, tiek fiziologines ligas.

Dauguma terapijų yra nukreiptos į vieną, ar kitą fizinį, emocinį, mentalinį, ar dvasinį gijimo aspektą. Tuo tarpu, holistinė terapija nebando pašalinti simptomų, o yra nukreipta į ligos ir negalavimo pirminę priežastį. Holistinė terapija naudoja įvairius įrankius, kurie išugdo suvokimą, ko reikia, savo fizinei, bei emocinei gerovei palaikyti.

Baimė, vaikystės traumos, potrauminis stresas, depresija, pyktis, nerimas, neišgyventas ir neišspręstas sielvartas, gėda ir net paprastas kasdienis modernaus gyvenimo spaudimas, išbalansuoja organizmo neurochemikalus ir hormonus ir sukuria ląstelėms nesveiką aplinką kūne. Ir būtent tai savo ruožtu sukelia įvairias ligas ir negalavimus.

Jei dirvoje pažeistas cheminis balansas, augalas tampa toksiškas, nunyksta ir žūna, taip ir žmogaus ląstelių sveikata priklauso nuo cheminės organizmo terpės.

Meditacija – tai lengvai išmokstamas, moksliškai pagrįstas metodas, aktyvuojantis homeostazės būseną (atsipalaidavimo reakciją). 

Nesvarbu koks gydymo metodas yra taikomas – jei organizmas yra streso reakcijoje – cheminis disbalansas ląstelėms sukuria nesveiką ir toksišką gyvenamąją aplinką. Kol ląstelių aplinka netaps sveika ir subalansuota – jos negali būti visiškai sveikos ir klestinčios. Todėl tokioje situacijoje bet koks gydymas yra paviršutiniškas ir netvarus.

Mokslas labai aiškiai įrodė, kad kai išmokstame nebūti kontroliuojami minčių ir emocijų, kai išmokstame valdyti ir pakeisti ribojančius pasąmonės įsitikinimus, išeiname iš baimės būsenos ir išsiugdome įgūdį palaikyti šią atsipalaidavimo reakciją, būtent tada organizmo cheminiai pokyčiai gali pakeisti ligos eigą, bei palaikyti sveiką kūną ir protą. Meditacija yra paprasčiausias ir efektyviausias būdas tai pasiekti.

Nors kai kurie žmonės sunkiai suvokia faktą, kad mąstymo būdas, mąstymo įpročiai ir emocinė būklė tiesiogiai įtakoja fizinę sveikatą, tačiau psichoneuroimunologijos (Psychoneuroimmunology – PNI) mokslas paaiškina, kad tai gali būti gyvenimą keičianti (neretai gyvenimą išgelbėjanti) praktika.

Dar daugiau, pats efektyviausias būdas palaikyti žmogaus sveikatą plačiąja, holistine prasme, yra meditacijos terapijos ir holisitinės terapijos metodų derinimas. Dėka dešimtmečiais vykusių mokslinių tyrimų, dabar mes žinome, kad meditacija tiesiogine to žodžio prasme gali pakeisti mūsų gyvenimus ir atstatyti organizmus.

”Jei dirvoje pažeistas cheminis balansas, augalas tampa toksiškas, nunyksta ir žūna, taip ir žmogaus ląstelių sveikata priklauso nuo cheminės organizmo terpės.“

Jei kažkada buvo galvojama, kad meditacija yra grynai dvasinė praktika, dabar vis aiškiau suvokiama, kad tai yra gydymo būdas. Kai žinome, kaip reguliari meditacijos praktika padeda atstatyti ir regeneruoti kūną, protą ir sielą/prigimtį, tampa aišku, kad meditaciją turėtume suvokti kaip gydymo būdą.

Kai esame streso būsenoje (reikia neužmiršti, kad modernus gyvenimo būdas yra tiesiog užtvindytas kasdieniais stresoriais ir tik retas žmogus yra laisvas nuo streso), mūsų smegenys ir kūnas gamina specifinius chemikalus, kurie skirti padėti mums susitvarkyti su stresoriais. Šie chemikalai organizme yra visada ir yra gyvybiškai svarbūs mūsų išgyvenimui, bet kai mes suvokiame grėsmę, šių chemikalų gamyba pakinta. 

Streso valdymas kursai
Streso reakcijos valdymas

Žmonių, kenčiančių nuo nerimo ir depresijos sutrikimų, organizmuose yra ryškus cheminis disbalansas, nes mūsų kūnai streso reakciją įjungia momentaliai, net jei realios grėsmės nėra, o mes ją tik suvokiame.

Smegenų dalis, kuri kontroliuoja “kovok-arba-bėk” organizmo atsaką, yra autonominės nervų sitemos dalis, todėl tam, kad ši reakcija inicijuotųsi, mums nereikia net galvoti. Viskas įvyksta dar iki to, kai spėjame sitiuaciją įvertinti savo intelektu, o grėsmė į kurią reaguojame net nebūtinai turi būti pavojinga gyvybei, arba iš viso reali. Dažnai tai yra suvokiama grėsme, o dalykai, kuriuos suvokiame, kaip grėsmingus, kiekvienam gali būti skirtingi, nes jie yra grįsti asmeniniais pasąmonės įsitikinimais. 

“Kovok-arba-bėk” organizmo atsakas išsivystė priešistoriniais laikais ir buvo reikalingas momentaliai sugeneruoti papildomą jėgą, tam, kad galėtume kovoti su kitos genties medžiotojais, arba pabėgti nuo žvėries . Tačiau šiais laikais grėsmės suvokimą ir streso reakciją gali sukelti paprasčiausiai atkeliavusi nauja sąskaita, automobilių kamštis, arba pokalbis su “sudėtingu” giminaičiu. 

Kai “kovok-arba-bėk” organizmo atsakas yra inicijuojamas, į kūną paleisti chemikalai, organizme įsisuka kaip cunamis ir suteikia mums didelę jėgą, bei raumenų stiprumą.

„Jei kažkada buvo galvojama, kad meditacija yra grynai dvasinė praktika, dabar vis aiškiau suvokiama, kad tai yra gydymo būdas.“

Per šį kritinį laikotarpį viskas, ko nereikia tam, kad išgyventi – suspenduojama. Virškinimas sustoja, ašarų ir seilių gamyba sustoja, kvėpavimas tampa paviršinis, imunitetas nuslopinamas – ir tai tik keletas pavydžių.

Tuo tarpu daugelis kitų funkcijų, akseleruojasi – širdies ritmas padidėja, raumenų kuras – papildomas cukrus, taip pat padidėja, raumenys įsitempia, periferinis matymas išsiplečia ir kraujas iš priekinės (loginės) smegenų dalies išstumiamas į taip vadinamas išgyvenimo, reptilines smegenis, kurios tikrai nėra tinkama vieta būti, jei reikia priimti svarbius gyvenimo sprendimus. 

Kai suvokiame grėsmę, automatiškai ir momentaliai esame katapultuojami į “kovok-arba-bėk” organizmo atsaką – bėgame, arba kovojame dėl savo gyvybės. Per šį procesą, tie specialiai šiam įvykiui į organizmą paleisti chemikalai yra sudeginami ir tada, jau būdami saugūs, galime grįžti normalią organizmo būklę. Idealus hormonų balansas atstato įprastas organizmo funcijas, pradeda optimaliai veikti imunitetas, širdies ritmas tampa tvarkingas, raumenys atsipalaiduoja, kvėpavimas tampa ramus, todėl pasisaviname optimalų deguonies kiekį, pradeda puikiai veikti virškinimo ir šalinimo sistemos, o protas tampa aiškus ir aštrus.

Emocinių, nuotaikos, depresijos ir nerimo sutrikimų priežastis, taip pat yra Ilgalaikis, arba dažnas “kovok-arba-bėk” organizmo atsakas. Nors yra daugybė puikių, natūralių terapijų, bei įprastų medicininių procedūrų, padedančių susitvarkyti su šiomis problemomis, tačiau bėda yra ta, kad kai “kovok-arba-bėk” reakcija išlieka įjungta, tos priemonės yra netvarios, nes jos bando gydyti ląsteles, kurios yra toksiškoje aplinkoje ir ta aplinka veikia prieš natūralias organizmo funkcijas. 

Deja, daugumas žmonių net nesuvokia, kad jie didžiąją gyvenimo dalį (o kai kurie ir visą) praleidžia “kovok-arba-bėk” reakcijoje. Ilgoje perspektyvoje tai yra didžioji prastos sveikatos ir ligų priežastis – pradedant prastu regėjimu ir baigiant virškinimo problemomis, bei vėžiais.

Kai suprantame, kaip išjungti “kovok-arba-bėk” organizmo atsaką ir kaip kūną sugrąžinti į atsipalaidavimo būseną, mūsų nuostabūs kūnai pradeda galingą regeneracijos ir savigydos procesą. Meditacija yra pagrindinis būdas, kaip palaikyti atsiplaidavimo reakciją organizme ir proto ramybę. Be to, reguliari meditavimo praktika padeda ne tik išjungti streso reakciją, bet tai pat padeda pakeisti ribojančius pasąmonės įsitikinimus, kurie ir verčia mus suvokti grėsmę, net tada kai realiai tos grėsmės nėra iš viso. Tokiu būdu mes patiriame mažiau “kovok-arba-bėk” reakcijų, tada, kai to nereikia – kai nėra jokios grėsmės gyvybei.

Meditacija gali būti praktikuojama nesuskaičiuojama daugybe būdų ir stilių. Tai yra savikontrolės praktika, kurią kiekvienas galime kultivuoti, bet kuriuo metu. Tokiu būdu padėti organizmui gydyti ligas, negalavimus ir bendrąja prasme pataisyti savo sveikatą ir gerovę.

Įprasta medicina vėžio ląstelių išnykimą vadina remisija. Nėra sakoma, “valio, esi sveikas”, o sakoma, kad tai remisija (ligos atoslūgis). Ir taip yra todėl, kad vėžys labai dažnai grįžta atgal. Todėl periodiškai vykdomi patikrinimai – kas pusantro, tris, ar šešis mėnesius, kasmet ir kas penki metai. Vėžys sugįžta beveik visada, jei jo šaknys nebūna pašalintos.

„Pastangos naudoti bet kokį gydymo būdą, į šį procesą neįtraukiant meditacijos terapijos – tas pats, kas bandyti pasigaminti kavą be vandens.“

Taigi, kokios tos šakninės ligų priežastys – ar tai būtų vėžys, ar depresija, ar priklausomybė, ar skydliaukės problemos, ar bet kas kita? Tai ydingos pasąmonės įsitikinimų sistemos, kurios pasireiškia neapykanta sau, gėda, pykčiu, apmaudu, baime, nesaugumo jausmu, nusivylimu ir daugybe kitų panašių emocijų. 

Tai ne paviršinės emocijos – kai aš kalbu apie gėdą, tai yra gili, tamsi, pūliuojanti emocija, pavyzdžiui, jei vaikystėje buvome seksualiai išnaudoti. Neapykanta sau gimsta požeminėse sąmonės pelkėse dar prieš tai, kai tampame pakankamai suaugę ir pakankamai išmintingi suvokti kad didžioji dalis to, ką vieni, ar kiti vadovai mūsų gyvenime sako, net nėra arti tiesos. Taip pat, tai karštas, verdantis pyktis, kuris užvaldo kaip įkatusi geležis depresijos metu. Gili nesaugumo jausmo bedugnė yra tokia gili ir tokia tamsi, kad net nesimato dugno ir grasina bet kuriuo momentu mus praryti. Taip pat tai bevardis, tolimas balsas, šnibždantis kurtinančiu triukšmu, kurį mes atpažįstame, kaip save, bandantį atrasti ryšį su savimi ir bandantį gelbėti mus…

Meditacijos terapeutas
Meditacijos terapeutas Arūnas

Mediatcijos terapija suteikia erdvės ir padeda sustabdyti grįžimą į praeities traumas ir ateities baimes, išmoko mėgautis dabarties momentu ir išlaisvina iš intelektą ribojančios, bei kūną užpildačios žalingais cheminiais kokteiliais “kovok-arba-bėk” reakcijos.

Mediatcijos terapija suderina meditacijos praktiką su kitomis terapijoimis ir sistemomis, leidžiančiomis perprogramuoti ribojančius ir žalingus pasąmonės įsitikinimus ir sukurti tvarų pagrindą gijimui, bei puikiai sveikatai.

Mediatcijos terapijoje naudojama didelė meditacijos stilių įvairovė, nes kievienas stilius turi savo specifines naudas. Visa tai taikoma pagal individualius poreikius, identifikuojami ir pakeičiami ribojantys ir žalingi pasąmonės įsitikinimai. Prie to prisideda ir holistiniai, į žmogų centruoti, metodai kai nenaudojamas kritinis vertinimas.

Pastangos naudoti bet kokį gydymo būdą, į šį procesą neįtraukiant meditacijos terapijos – tas pats, kas bandyti pasigaminti kavą be vandens.