Lėktuve deguonies kaukę visų pirma turime užsidėti patys

Darbuotojai dažnai atkreipia dėmesį į persononalo valdymo komandą ir lyderius,  todėl labai svarbu, kad šios komandos nariai rūpintųsi ne tik kolektyvu, bet ir savimi.

Pastebėk ir suskaičiuok, kiek kartų darbo metu protas bus išsiblaškęs ir sutrikdytas pašalinių minčių.

Prisiminkime, kad lėktuve deguonies kaukę iš pradžių turime užsidėti patys ir tik po to – padėti kitiems. Šiuo metu personalo valdymo komandos yra ypač užimtos persiorientuojant, kuriant naujas taisykles ir tobulinant procesus. Jeigu esate tokios komandos narys, arba lyderis – turite prioritetizuoti savo gerovę.

Sąmoningumo pauzės, darbo dienos bėgyje padės sumažinti reaktyvumą, labiau įsižeminti  ir priimti išmintingesnius sprendimus, nes protas bus aiškesnis.

Kas kartą, kai suskambės, ar suvibruos telefonas, iš pradžių susitelk į įkvėpimą – iškvėpimą ir tik tada tikrink telefoną.

Daugybė tyrimų patvirtino, kad mindfuless ir meditacija mažina stresą, įtampą, depresiją ir tokiu būdu gali pozityviai įtakoti darbo efektyvumą, bei produktyvumą.

Evoliuciškai, smegenys yra susitelkusios į grėsmes. Tai svarbu mūsų išlikimui, o trumpalaikis stresas ir nerimas gali būti sveikos emocinės patirties dalimi ir kartais stipriai pasitarnauti mūsų saugumui. Tačiau, kai stresas ir nerimas yra chroniškas, ilgalaikis, be pertraukų, arba labai dažnas – jis gali nuslopinti imunitetą, iššaukti depresiją, sukelti miego problemas – ir tai tik keletas pavojų.

Padaryk 10 minučių pertrauką, palik telefoną, išeik pasivaikščioti ir susitelk į apylinkių stebėjimą.

Meditacija deaktyvuoja emocinį smegenų centrą, kuris yra atsakingas už reakcijas, laikančias mus ant chroniško streso kabliuko. Kai padedame smegenims įsižeminti – tada gebame efektyviau panaudoti racionaliąją smegenų dalį. Būtent tada geriau suvokiame informaciją ir sprendimus priimame iš faktinės, o ne panikos pozicijos.

Meditacija padeda sureguliuoti emocijas, tapti gerokai atsparesniems stresui ir užkardyti perdegimą darbe. Pasaulio sveikatos organizacija perdegimą darbe klasifikuoja kaip užimtumo fenomeną ir apibrėžia kaip „nesuvaldyto chroniško streso darbo vietoje, sindromas“.

Sąmoningai, be trikdžių išgerk puodelį kavos, ar arbatos. Visą dėmesį sutelk į skonį ir kvapą.

Sindromas pasireiškia šiais požymiais:

  • nuovargis, išsekimas ir energijos trūkumas;
  • atsiradęs cinizmo jausmas, dirglumas ir nusišalinimas;
  • sumažėjęs asmeninis efektyvumas, produktyvumas ir gebėjimai. 

Kad padėtum protui jaustis aiškiau ir ramiau, padaryk generalinę tvarką darbo vietoje.

Deloite atliktas perdegimo darbo vietoje tyrimas parodė, kad 77% darbuotojų patiria perdegimą. Taip pat Gallup tyrimas, kuriame apklausta 7500 darbuotojų, atskleidė, kad 23% darbuotojų perdegimą jaučia arba dažnai, arba visada ir papildomi 44% – kartais 

Todėl, ypač dabar, kai aplinkybės ekstremalios, tiesiog būtina rūpintis emocine visų darbuotojų sveikatą.