Streso valdymas

Stresas yra skirtumas tarp to kas yra ir to ko norime.

Pavyzdžiui, įstrigote eismo kamštyje ir turite su tuo taikstytis, tačiau skubate, nes esate susitarę…širdis pradeda plakti greičiau, pilve drugeliai – pažįstama situacija, tiesa.…Mes patiriam daugybę didesnių ir mažesnių stresinių situacijų kiekvieną dieną.

Evoliucija išvystė organizmo atsaką į stresą – “kovok arba bėk” reakciją (arba streso reakciją), situacijose, kai priešistoriniais laikais reikėdavo  kovoti su žvėrimi, arba bėgti nuo stipresnio priešo. Šis atsakas mobilizuoja organizmą ir paruošia jį maksimaliai panaudoti fizines galimybes – padidėja kraujo spaudimas, pulsas, padažnėja kvėpavimas, sustoja virškinimo ir lytinė funkcijos, įsitempia raumenys, išsiplečia vyzdžiai ir t.t.

Mediatcijos nauda
Mokslo patvirtintos meditacijos naudos

Dažna, ar užsitęsusi stresinė būsena žmonėms gali sukelti rimtas pasekmes. Čia tik keletas pavyzdžių: priklausomybė nuo alkoholio ir narkotikų, anoreksija, nerimo ir panikos sutrikimai, astma, alergijos, odos ligos, vėžys, lėtinis nuovargis, lėtinis skausmas, vidurių užkietėjimas, dirgliosios žarnos sindromas, depresuota imuninė sistema, padididėjusi peršalimo ir infekcijų tikimybė, depresija ir savižudybė, libido praradimas, sunkumai šlapinantis, šlapimo pūslės infekcija, erekcijos sutrikimas, galvos skausmai ir migrena, širdies ligos ir širdies priepoliai, aukštas kraujospūdis, aukštas cholesterolis, hipertenzija, sąnarių skausmas, išsėtinė sklerozė, raumenų įsitempimas, nugaros skausmai, kaklo skausmai, miego sutrikimai, insultas, opos ir virškinimo sutrikimai. 

Jei atpažinote savo problemą, žinokite – vien tik išmokę streso valdymo ir meditavimo technikų ir praktikuodami jas, galite žymiai palengvinti savo situaciją.