Streso valdymas

Streso valdymas
Meditacija ir streso valdymas

Stresas yra skirtumas tarp to kas yra (arba mums atrodo, kad yra) ir to ko norime. Tai atsitinka nuolat, todėl streso valdymas yra ypač svarbus įgūdis.

Pavyzdžiui, įstrigote eismo kamštyje ir turite su tuo taikstytis, tačiau skubate, nes esate susitarę – širdis pradeda plakti greičiau, pilve drugeliai – daugeliui pažįstama situacija, arba netikėtai gavote sąskaitą apmokėjimui… Mes patiriame daugybę didesnių ir mažesnių stresinių situacijų kiekvieną dieną.

Evoliucija mums išvystė organizmo atsaką į stresą – “kovok arba bėk” reakciją (arba streso reakciją), situacijose, kai priešistoriniais laikais reikėdavo  kovoti su žvėrimi, arba bėgti nuo stipresnio priešo. Šis atsakas mobilizuoja organizmą ir paruošia jį maksimaliai panaudoti fizines galimybes – padidėja kraujo spaudimas, pulsas, padažnėja kvėpavimas, sustoja virškinimo ir lytinė funkcijos, NUSLOPINAMAS IMUNITETAS, NUSLOPINAMAS INTELEKTAS, įsitempia raumenys, išsiplečia vyzdžiai, kraujas subėga į galūnes ir mes pasiruošę kovoti, arba bėgti.

Jei ši reakcija yra trumpalaikė ir tada, kai ji būtina (pvz. paslydote, arba reikia apsiginti nuo užpuolikų) – ji mums naudinga, tačiau jei ji tęsiasi mėnesiais, metais, ar dešimtmečiais – tai sukelia labai rimtas pasekmes sveikatai. Gali išsivystyti priklausomybė nuo alkoholio ir narkotikų, anoreksija, nerimo ir panikos sutrikimai, astma, alergijos, odos ligos, vėžys, lėtinis nuovargis, lėtinis skausmas, vidurių užkietėjimas, dirgliosios žarnos sindromas, depresuota imuninė sistema, padididėjusi peršalimo ir infekcijų tikimybė, depresija (iki savižudybės), libido praradimas, sunkumai šlapinantis, šlapimo pūslės infekcija, erekcijos sutrikimas, galvos skausmai ir migrena, širdies ir kraujagyslių ligos, aukštas cholesterolis, hipertenzija, sąnarių skausmas, išsėtinė sklerozė, raumenų įsitempimas, nugaros skausmai, kaklo skausmai, miego sutrikimai, insultas, opos ir virškinimo sutrikimai. Štai kodėl streso valdymas yra ypač svarbus gebėjimas.